Cum poti selecta din multitudinea de oferta si website-uri o firma de curatenie profesionala?
Sunt cateva aspecte foarte importante in alegerea corecta a unei firme de curatenie profesionala pe care vi le vom prezenta in articolul urmator.
O firma de curatenie responsabila cu un istoric pe piata serviciilor de curatenie din Romania, a trecut prin foarte multe site ajungand, dupa un numar considerabil de ani sa puna accent pe calitatea serviciilor de curatenie dar mai ales pe brand, oferind astfel clientiilor sai stabilitate, comunicare, seriozitate. Lucrand de aproape 18 ani pe piata serviciilor din Romania am inteles ca performanta si raportul calitate-pret sunt foarte importante dar si ceea ce promiti clientului atat verbat cat si contractual sa ramana litera de lege.
Alegerea firmei de curatenie potrivite poate pune reale probleme in procesul de selectie si mai ales in criteriile de performanta ale acesteia deoarece sunt cateva aspecte foarte importante pe care o firma de curatenie trebuie sa le indeplineasca in consolidarea legaturii cu clientul final. Cateva dintre aspectele foarte importante pe care trebuie sa le aveti in vedere sunt:
- resursele financiare alocate serviciilor profesionale de curatenie – asigurati-va ca locatia va fi acoperita de un numar suficient de operatori curatenie ce vor deservi spatiile de birouri, depozite, grupuri sanitare. Luati in calcul cand realizati bugetele pornind de la salarii minime la 4 ore de 1100 lei plus 71% taxe, plus materiale, plus echipamente, plus profit operational, plus serviciu de curatenie generala 4,00 RON MP, plus curatare mocheta 2,5 RON MP.
- resursa umana alocata spatiilor de birouri – asigurati va ca un numarul de operatori este suficient incat sa acopere curatenia zilnica a biroului cat si a grupuriilor sanitare luand in calcul ca un operator poate realiza pana la 150 MP/ H pentru birouri si 70 MP/H pentru grupurile sanitare.
- instruirea profesionala a operatorilor alocati – supervizorii sa instruiasca operatorii in conformitate cu particularitatile biroului.
- supervizarea contratului de curatenie de catre un operator sef – asigurati-va ca este alocat un operator manager locatiei dumneavoastra.
- aplicarea elementelor logistice de optimizare a timpului de lucru cu operatorii – locatia trebuie analizata din punct de vedere logistic pentru a va prezenta un raport cu toate masurile ce pot reduce costurile dar si imbunatati serviciile de curatenie prin optimizarea timpului de lucru, prin instruirea corecta a operatorilor.
- produsele de curatenie profesionale – sunt un aspect foarte important in dezvoltarea unei relatii de lunga durata prin implementarea constanta a celor mai noi chimicale, ecologice care vor ajuta atat la crearea unei legaturi cu mediul inconjurator dar si la intarirea unei relatii responsabile pentru viitorul nostru.
- echipamentele de curatenie profesionale – asigura-te ca sunt folosite cele mai noi tehnologii de la cei mai mari producatori precum Taski, Tenannt, Ecolab. Ajutorul acestor echipamente consta defapt in calitatea serviciului de curatenie si in cresterea performantei acestuia de la zi la zi.
- includerea serviciilor importante in pachet precum curatarea mochetei sau curatenia generala – atentie la serviciile de curatenie generala si la curatarea mochetei, care pot fi de multe ori foarte scumpe, asadar decizia corecta este ca acestea sa fie stabilite fie inca de la inceputul colaborarii sau chiar includerea acestora in abonamentul serviciilor de curatenie lunare.
- solicitarea documentelor justificative despre operatori – contractele de munca nu sunt importante pentru dvs., insa de cele mai multe ori acestea joaca cel mai important rol in stalibirea criteriului de departajare dar mai ales in mentinerea unei relatii sanatoase cu firma contractoare de servicii profesionale de curatenie. De ce trebuie sa ai grija la aceste aspect? Este simplu, un operator care lucreaza la negru nu are cazier fiscal, nu are cazier judiciar- nu cunosti detalii despre persoanele catre iti trec pragul firmei, te poti trezi peste noapte ca dispar obiecte( cazul cel mai usor) insa cea mai grava abatere o poate constitui furtul de informatii, chiar daca am urmarit mult filme cu James Bond, parca nu ne vine sa credem ca acest tip de frauda ti se poate intampla chiar si tie. Deci sfatul nostru este sa suflii chiar si in iaurt.
- solicitare documente protectia muncii SSM PSI – evitarea accidentelor in cadrul locatiei dvs.
- solicitare asigurare in caz de dauna prestator – asigurarea poate raspunde de absolut orice se poate intampla din punct de vedere al distrugerilor: – inundatie provocata de operator, – curatarea unor suprafete necorespunzator si distrugerea acestora, -etc…
- solicitare scrisori de recomandare de la clienti existenti.
Consideram ca acestea sunt criteriile minime de orientare in alegerea partenerului potrivit pentru realizarea serviciilor profesionale de curatenie.
Pentru mai multe detalii si informatii TCS Professional Group va sta la dispozitie, dar si pentru indrumarea corecta in alegerea celei mai bune solutii.